A múlt szombaton gyanútlanul elindultam bevásárolni, s meglepetésemre a parkolóban épp egy Trabi találkozóba csöppentem. Azonnal megdobbant a szívem a látványtól, hiszen közel 20 évig a mi családunkat is eme kétütemű műanyag csoda szolgálta. Mellesleg nagyot nőtt a szememben azzal, hogy ifjúkorom kezdő jogsis szerencsétlenkedéseit is túlélte.
Az első Trabant 1957. november 7-én mutatkozott be a volt NDK-ban, melyet eredetileg fedett négykerekű motorkerékpárnak terveztek. Hamarosan a kis pénzű emberek népszerű kocsija lett, előállítása olcsó volt, javítása könnyű, fenntartása takarékos. 1974-ben már az egymilliomodik modell gördült ki a gyár kapuján, mely 46 évig, azaz a rendszerváltásig, rendületlenül ontotta a szocialista autóipar gyöngyszemeit. A Trabi a berlini fal leomlása után a keleti blokk szimbólumává vált.
A Trabi-fanok reménysugara lehet a Frankfurti Autószalon bemutatóján újjászülető Trabant modell, mely kinézetre hasonlít a 601-esre, ám méretében nagyobb és teljes egészében elektromos meghajtású, így elődjétől eltérően egyáltalán nem szennyezi a környezetet. Talán a Kispolszki és a Bogár mintájára, egyszer ez a kultusz-autó is feltámad hamvaiból.
Go, Trabi, go!